Zoeken in Duitsland??

• Tim

Hallo allemaal,

wie kan mij zeggen hoe ik het makkelijkst in duitsland naar een bepaalde familie kan zoeken?

Gaat namelijk om de familie Minkes en in Nederland is daar niets over te vinden en aangezien we vrij dicht bij de Duitse grens zitten dacht ik daar misscien iets te kunnen vinden. Hoop dat iemand mij kan helpen.

Groet,

Tim

• g.zandberg

Tim

Al eens gezocht op Geneanet?

Wel 19 pagina's met de naam Minkes.

Groet

Geiske

• kimt

Een voor mij erg handige site was www.genealogy.net

onderaan de pagina staat metasuche. Als je daarop klikt kun je in erg veel bestanden tegelijk zoeken

• E.L.Smit

http://www.online-ofb.de/

• Tim Rolfes

Iedereen bedankt voor de hulp. Ben direkt ook maar lid geworden van geneanet.

Groet,

Tim.

• Anita jansen

Hallo,

Ben op zoek naar Ewalsd Dieckman.

Hij heeft een zoon die in nederland woont en die sinds 5 jaar weet dat bovengenoemde

man zijn vader is.Mijn man heet Andreas zijn moeder Renate Oetjen zij is getrouwd geweest met Meneer Gerken en zij woonde in een plaatsje dicht bij Bremen.is 35 jaar geleden (toen was Andreas 7 jaar) naar Nederland gegaan met een nederlandse man Ben Van De Worp dit heeft ze ook mede gedeeld aan meneer Dieckman verder weten we niets,Renate wil er niet over praten.Maar we willen graag meer over zijn vader te weten komen.Wie kan ons helpen.

Anita

• Ad.G. Kooiman Azn

Lectori Salutem

Ik ben op zoek naar het gezin Verstegen-Druijen en hun 2 kind. (mogelijk inm. meer) Hermann en Engelina Sibella.

Marinus Anne Wilhelmus Verstegen, geb, Deil 02-01-1876, commies in 1900, zn van Jacobus Adrianus Joannes V. en

Engelina Schreve, huwde te Bockum (D) op 02-11-1900 met Anna Christina Druijen. geb. Bockum 27-09-1878, dr van ???

Het laatste kontakt met de fam vond plaats kort voor, tijdens of na WO I toen Hermann zijn dienstplichttijd doorbracht in

Nederland. Hij had zijn Ned. paspoort tot dan dus behouden. Iedere info is welkom!!!!!!!!! Bij voorbaat dank!!!!!!!

Met vriend. groet Ad G. K.Azn

• Henk Vink

Ik ben op zoek naar Harm (Herman) Vink * 08-07-1882 te Steenwijkerwold, geh. met Bertha ?????.

Is vertrokken naar Duitsland vermoedelijk Hilden, zijn zoon Herman Vink woonde in Hilden!

Met vriendelijke groet Henk Vink.

• Henk Vink

Ben HenkVink geb 15-09-1936 te Arnhem

Zoon van August Karl Wilhelm Vink geb 14-02-1903 Hilden Duitsland de meisjes naam van zijn moeder was Amalia Schmald

Mijn vader heeft als kind tot ongeveer zijn 15 de jaar in Duitsland gewoond en is toen alleen naar Holland Steenwijk vertrokken en is daar terecht gekomen intern gewoond bij een familie die een smederij hadden. Waar hij het smidsvak heeft geleerd en waar hij tot zijn 27 ste heeft gewoond en gewerkt.Daarna is hij ik dacht in 1926 een eigen zaak hoef/smederij begonnen in Arnhem.Wij weten erg weinig over zijn kinderjaren in Duitsland Hij was erg gesloten hierover.Mischien had hij nog broers of zusters??? Het vorige berichtje maakt dat ik nu over schrijf OP ZOEK IN HILDEN.

Henk Vink

• Henk Vink

Henk dan heet uw grootvader Jacob Vink *30-01-1873 te Steenwijkerwold.

Zijn ouders heten Berend Vink, Eisje Jacobs Bijl.

Uit dit huwelijk:

Annigje, Jacobje, Jan, Wijbrigjen, Jacob (uw grootvader), Jan, Egbert, Hendrik (mijn grootvader), Harm (waar ik op zoek ben in duitsland).

Wat gegevens van uw grootvader betreft weet ik dat hij gehuwd is met Amalia Schmald geb.????, waar en wannner hij gehuwd is en gegevens van hun kinderen en kleinkinderen heb ik geen gegevens. Henk misschien kunnen we elkaar mogelijkerwijs gegevens uit wisselen. Mijn E-mail is GRAVIN17@hetnet.nl

Ik onderzoek al jaren de Familie Vink.

Groetjes Henk