personen die wulfse heten

  • helma wulfse

    wie o wie!

    kan mij helpen ik wil alles over de familie wulfse weten maar loop telkens weer vast!

    is het niet bij de ene persoon dan weer bij de andere!

    alvast bedankt,

    groetjes Helma.

  • Johanna

    Helma,

    We willen je wel helpen ,maar…

    Brandt dan los met gerichte vragen.!!

    Ik weet niet of je de sites www.Geneanet.org en www.Familysearch.org kent, maar daar zou je dus eerst nog eens lekker kunnen snuffelen.

    We horen nog wel van je.

    Groet, Johanna.

  • margreet

    Ja hoor, Helma - we staan helemaal in de startblokken.

    Wat is het probleem?

    Ik heb 40 Wulfse-s in genlias, waaronder een verdwaald Aaltje in Friesland en de rest allemaal Zuid-Holland/Utrecht.

    Ik denk eigenlijk dat ze allemaal bij elkaar horen, het begint 1821 en dan tot 1932-/-30 of zo. Er zullen wat steden ontbreken die nog niet op internet staan.

    In google waren nog 2 oudere Wulfse-s van …. Maar ik denk dat dat meer ‘van vader Wolf uit ..’ is.

    En talloze nu levende nazaten met bedrijven of anders.

    margreet

  • helma wulfse

    bedankt dat jullie klaar staan!

    geneanet heb ik gehad, en ookstamboomboden,

    maar ik heb nog zoveel namen waar ik niet van weet bij wie ze horen!

    bv simon wulfse geb: 12/6/1852 geh, met wilhelmina krijgsman geb:28/11/1859 hadden die kinderen? er moeten toch nog meer personen met de achternaam wulfse leven, dan die ik op mijn twee handen kan tellen!

    alvast bedankt!

  • margreet

    Dat laatste hoeft niet, Helma. Ik heb 1 voorouder, die na 1 dochtertje al jong overlijdt, ik heb er eentje met 5 dochters, en een zoon die kinderloos overlijdt - ik heb er waarbij de helft ongetrouwd blijft. Al die redenen kunnen zorgen voor niet zoveel mensen met een achternaam.

    Dit vond ik bij de krijgsman-stamboom op internet, maar omdat vrouwen toch de achternaam niet doorgeven vertellen ze alleen het huwelijk, en niet de kinderen.

    3 : Willemina Krijgsman, (dienstbode), geboren te Dordrecht op 28 november 1859.

    Dochter van Cornelis Krijgsman en Martijntje Bozua.

    Willemina is in ondertrouw gegaan te Dordrecht op 26 april 1885 en getrouwd aldaar op 6 mei 1885 met Simon Wulfse, (pakhuisknecht), geboren te Dordrecht op 12 juni 1852, zoon van Mattheus Wulfse, (stoker en oliemolenaar) en Maaike Verhoeven.

    Dordrecht zit nog niet in Genlias, lijkt het - dus als hij wel kinderen had en die trouwen ook daar, kunnen wij ze ook niet online vinden. Maar ik vond er wel de link naar Dordrechts eigen archief:

    http://cms.dordrecht.nl/dordt?nav=jddtDsHaKlPVeyHjyH

    en: http://www.archieven.nl/pls/m/zk2.html_zk?p_vast=46&p_tab=1

    Simon zit daar bv. wel 2 keer in het bevolkingsregister, die kaart kun je bestellen, misschien staat daar meer op, of waar hij naar toe verhuisd is.

    Er is nog een Jacob Simon aldaar geboren 1887, heb je die al bij een ander onderdak? De naam lijkt wel niks op simons ouders, maar toch ..

    margreet

  • helma wulfse

    margreet.

    dank je wel voor de tip,

    ik ga gelijk kijken!

  • Joyce Mulder

    Hoi!

    Er wonen nogal wat mensen in Dordrecht met de naam Wulfse. Zijn deze bij jullie al bekend?

    Gr.Joyce

  • helma wulfse

    iedereen bedankt voor jullie inzet en mede werking,

    mijn stamboom is af!

    met vriendelijke groeten helma wulfse.

  • genealoog

    Af…..?!?

    Een stamboom is NOOIT af,

    G.helma wulfse schreef:

    >

    > iedereen bedankt voor jullie inzet en mede werking,

    > mijn stamboom is af!

    >

    > met vriendelijke groeten helma wulfse.

  • helma lickfeld

    ja daar heb je gelijk in !

    maar tot nu toe is hij af !

    echt waar hoor !

    groeten helma.