klomp/vink

  • AM Anton

    Na weken zoeken kom ik dit ineens tegen.

    Mijn naam is Tonny Klomp en mijn voornamen zijn Anton Marinus. Ik ben genoemd naar mijn vader.

    Dus die heette precies hetzelfde.

    Zijn vader was Andries Klomp geboren in Groningen in 1904. Zijn vader was weer Jan Klomp (1858-1920)die getrouwd was met Annigje Vink (1863-????)

    Waarom?

    Ik ben bezig met mijn stamboom uit te zoeken omdat ik niet echt veel weet over mijn voorouders. nu is de zoek mogelijkheden best wel groot via het internet echter is er tot 1940 niet veel meer openbaar vanwege de nieuwe privaciewet.

    Nu moet ik wel zeggen dat ik best wel veel heb terug gevonden en de stamboom groeit nog steeds aardig door.

    maar goed wel leuk dat ik dit heb gevonden en ik hoop meer te vinden dus zal ik deze forum opslaan en ben benieuwd of er nog reactie op gaat komen gezien de vorige laatst geplaatste bericht.

    Met vriendelijke groet,

    AM Klomp

    P.S. mochten er mensen direct bericht willen geven dan kan dat via mijn mail adres: tonnyk@xmsnet.nl

  • Esther

    Vinken and klompen are two different kinds of wooden footwear popular in the Netherlands. Both are classic Dutch shoes, and many people in the Netherlands still wear them today. Vinken are typically formed of two pieces of wood glued together, whereas klobpen are typically made of one piece of wood. Vinken are normally worn without socks, although klobpen are.

  • Esther

    I'm working with the stamboom Beute when I run across you and see that you're looking for the kids of Jan Klomp (the son of Geertje Beute and Klaas Klomp) and Annigje Vink. (daughter of Eisje Bijl and Berend Vink). Jan Klomp passes away on 10 January 1920 in Nijeveen, and Annigje remarried Teunis Paulusma on 2 December 1922. Teunis Paulusma and Annigje were later divorced on 2-1 1931 (by Vonnis Assen), and Jan Klomp passed away on that date.

  • AM Anton

    Geachte Klomp familie gerelateerden

    Nu ik behoorlijk ver ben gekomen met mijn stamboom ben ik iets nieuw tegengekomen en ben momenteel alle acte's aan het bestuderen en ik weet niet of jullie het weten maar vandaar ik een bijzondere vraag heb.

    wie o wie kan mij iets vertellen over berend(t) Hendriks Klomp geboren 1706.

    ik ben er inmiddels achter dat voor 1744 zijn achternaam Rering was.

    hij is samen met zijn broer of neef Teunis Rering verhuist naar Ruinen.

    tussen 1744 en 1746 is hij verhuisd naar Kolderveense bovenboer en ongeveer rond deze tijd is hij de achternaam Klomp gaan gebruiken.

    voor onderzoek ben ik alle kerkelijke acte's aan het bestuderen en kom ik hier en daar gegevens tegen.

    Berent Hendriks Rering (na 1744 / 1746 Klomp) is getrouwd op 7 oktober 1730 met Geesjen Alberts.

    Geesjen Alberts is geboren in 1707 te Ruinen.

    Inmiddels heb ik een behoorlijk ordnermap die behoorlijk vol is met acte's waarmee mijn stamboom 100% correct is.

    Ik kom helaas best wel veel verkeerde informatie tegen.

    Tevens heb ik nog één vraagje:

    Kan iemand mij vertellen waarom Andries Klomp(mijn opa) geboren 01-06-1904 te Groningen ook wel met Anton werd genoemd. 

    ik hoor graag.

    Anton Marinus Klomp (Tonny is mijn roepnaam).